برای اطلاع از موجودی به روز محصولات و قیمت روز انواع تابلو برق کامپوزیت با کارشناسان ما در نیروترانس ارتباط باشید!

انواع مختلف تابلو برق‌های کامپوزیت، نسل جدیدی از تابلو برق صنعتی هستند که جنس بدنه آن‌ها از کامپوزیت بوده و دارای مقاومت بالایی در برابر برق گرفتگی، زنگ زدگی و آتش سوزی هستند. این تجهیزات در چند سال اخیر توانسته اند جایگزین تابلو برق‌ با جنس بدنه فلزی شوند؛ این تابلو برق‌ها دارای اندازه‌های مختلفی هستند به طوری که می توان تمام تجهیزات برقی را به آسانی در آن‌ها نصب کرد.

میزان امنیت تابلو برق‌های کامپوزیت نسبت به نوع فلزی بیشتر است زیرا می‌تواند به عنوان یک عایق الکتریسیته مناسب استفاده شود، در مکان‌هایی مانند بوستان‌ها یا به عنوان تابلو برق‌های کوچه‌ها، استفاده از انواع تابلو برق کامپوزیت می‌تواند گزینه مناسبی باشد؛ این تجهیزات علاوه بر اینکه می‌تواند امنیت جانی زیادی داشته باشند، به دلیل قابلیت برش خوردن بالا می‌توانند زیبایی ظاهری فراوان نیز داشته باشند.

همچنین دارای خاصیت ضد آب بوده و در مناطق مرطوب و پرباران گزینه مناسب و استانداردی به حساب می‌آید. این نوع تابلو برق‌ها می‌توانند از ایجاد مشکلات خطرناکی مانند برق گرفتگی و شوک الکتریکی جلوگیری کنند. معمولاً برای نگهداری این تابلو‌ها نیاز به هزینه زیادی نیست و به آسانی می‌توان تا مدت‌های طولانی آن‌ها را نگهداری کرد؛ علاوه بر این در مقابل انواع مواد شیمیایی و اسید ها نیز مقاومت زیادی دارند.

جالب است بدانید تابلو برق کامپوزیت می‌تواند از تجهیزات داخل خود نیز در برابر نفوذ مواد بیرونی به خوبی محافظت کند این تابلو‌ها بر اساس حجم تجهیزات درون خود دارای اندازه‌های کوچک تا بسیار بزرگ و صنعتی هستند. در ساخت این تابلو‌ها علاوه بر کامپوزیت، از موادی مانند پلی استر و هیدروکسید آلومینیوم استفاده می‌کنند به همین دلیل در برابر آتش و حرارت زیاد، مقاوم است.

قیمت ویژگی تابلو برق کامپوزیت

به دلیل ویژگی‌های مثبت زیادی که تابلو برق کامپوزیت دارد، امروزه استفاده کردن از آن افزایش یافته و توانسته است جایگزین تابلوهای فلزی شود؛ از مهم‌ترین ویژگی‌های این تابلو برق می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

تابلو برق کامپوزیت

👇 پرفروش ترین مدل های تابلو برق صنعتی 👇

راهنمای خرید تابلو برق کامپوزیت

به دلیل استفاده گسترده‌ای که امروز از تابلو برق کامپوزیت در صنایع مختلف می‌شود، در نتیجه بیشتر افراد به دنبال راهنمایی در مورد داشتن بهترین خرید هستند. شما باید در زمان خرید این تابلوها، به عواملی مانند ابعاد و اندازه، شرکت تولید کننده، میزان مقاومت در برابر شرایط محیطی، ضخامت و تعداد لایه‌های بدنه، جنس و متریال محصول و غیره توجه کنید.
قبل از اینکه اقدام به خرید این تابلوها کنید باید حتماً با کارشناسان متخصص تماس گرفته و در مورد بهترین نوع این تابلوها و کارایی هرکدام مشورت گرفته، پس از اینکه اطلاعات لازم را به دست آوردید اقدام به سفارش و خرید آن‌ها کنید؛ در زمان خرید حتما به سالم بودن بدنه و نداشتن هیچگونه پوسیدگی یا سوراخ دقت کنید. همچنین اندازه و سایز آن را بر اساس حجم تجهیزات برقی خود خریداری کنید؛ از محکم و استاندارد بودن آن نیز مطمئن شوید و سپس اقدام به خرید این وسیله نمایید.

اهمیت استفاده از تابلو برق کامپوزیت

در قدیم برای تولید تابلوی برق از فلزات مختلفی استفاده می‌شده است که این کار می‌توانسته باعث برق گرفتگی مخصوصا در فصول بارانی شود؛ امروزه استفاده از تابلو برق کامپوزیت اهمیت زیادی دارد، به دلیل جنس بدنه خاص از برق گرفتگی و ایجاد شوک الکتریکی جلوگیری می‌کند؛ علاوه بر این از گسترش آتش‌سوزی و نفوذ اشعه ماورای بنفش نیز پیشگیری می‌کند.
به طور معمول تابلو برق‌های کامپوزیت نسبت به نوع آهنی در برابر خوردگی مقاوم بوده و به همین دلیل می‌توانند عمر مفید بیش از ۵۰ سال داشته باشند. به دلیل امنیت بسیار بالایی که این تجهیزات دارند، امروزه در شرکت‌های برق به وفور از آن‌ها استفاده می شود همچنین می‌تواند در برابر اتصالات الکتریکی نیز ضریب ایمنی زیادی داشته باشد. امروزه در بیشتر کشورهای دنیا مخصوصا ایران از تابلو برق های کامپوزیتی به عنوان کنترل کننده و تولید جعبه‌های انشعاب فشار ضعیف یا قوی، استفاده می‌کنند.

تابلو کامپوزیت برق

استاندارد تابلو برق کامپوزیت

برای اینکه مصرف کنندگان بتوانند با خیال راحت از تابلو برق کامپوزیت استفاده کنند باید طبق استانداردهای بین المللی ساخته شده باشد، به این معنی که بتواند استحکام و عمر بالایی در برابر خوردگی و برق گرفتگی داشته باشد؛ علاوه بر این، باید دارای تاییدیه شرکت توانیر بوده تا شما بتوانید با اطمینان فراوان قطعات مختلف و تجهیزات برق رسانی را در آن نصب کنید.
شرکت‌های مختلف زیادی در کشور ایران وجود دارند که تابلو برق کامپوزیت را تولید می‌کند و شما باید به نشان استاندارد درج شده بر روی آن دقت کنید. این تابلو‌ها باید از نظر طول و عرض و ابعاد نیز در اندازه‌های استاندارد تولید شده باشند؛ این محصولات باید به گونه‌ای تولید شده باشد که در برابر پوسیدگی مقاومت نشان داده و بتوان به آسانی آن را در خیابان نصب کرد.

به‌روز رسانی در تاریخ 1402/01/22