نحوه نصب اتوریکلوزر

برای نصب این رله در ابتدا باید بدانید که در چه مکان و شرایطی باید نصب شود. این رله را در هر نقطه ای از سیستم الکتریکی که ولتاژ نامی برابری با نیاز سیستم دارد می‌توان نصب نمود. برای مثال در مکان‌هایی همچون موارد زیر می‌توان که ریکلوزر را نصب نمود.

  • به عنوان اصلی ترین تجهیز حفاظتی سیستم در پست‌ها نصب می‌شود.
  • برای محافظت کردن از خط اصلی در برابر صدمات ناشی از خرابی شاخه روی خطوط ترانک نصب می‌شود.
  • در جهت تقسیم خطوط طولانی و جلوگیری از بروز مشکل روی سیستم در صورت بروز خطای منبع در خط اصلی اما دورتر از پست نصب می‌شود.

نحوه نصب اتوریکلوزر

و اما شرایط نصب این رله به صورت زیر است

  • رطوبت هوا بایستی تا 100% باشد.
  • دمای هوا از -450 تا +850 درجه سانتی‌گراد باشد.
  • نباید در معرص تکان‌های شدید قرار بگیرد.
  • حداکثر ارتفاع نصب 3000 متر از سطح دریا باشد.

نحوه نصب اتوریکلوزر

تست های قبل از نصب اتوریکلوزر

قبل از نصب اتوریکلوزرها باید تست‌های زیر را انجام دهید:

  1. فشار گاز: اگر که فشار گاز بیشتر از 0.1 بار باشد باید به صورت مستقیم با تجهیزات تزریق گاز، عمل تزریق گاز صورت بگیرد. اگر فشار گاز کمتر از حد معمولا باشد و در ناحیه قرمز باشد. باید از قطع و وصل آن خودداری کنید و مجددا آن را شارژ نمایید.
  2. کنترل باتری‌ها: زمانی باید باتری تعویض شود که باتري کمتراز15 ولت نمایش داده شود. اساسا اگر باتری از نظر ظاهری مشکل دارد. باید سریعا نسبت به رفـع اشـکال یـا تعـویض آن اقدام کنید لذا ممکن است در موقع لزوم دیگر قابل استفاده نباشد.
  3. کنتاکت‌های قطع کننده خلا: عمر این کنتاکت‌ها به میزان جریان اتصالی‌ها بستگی دارد. اگر در قسمت نمایش عمر کنتاکت‌ها کمتر از 20% نمایش داده شود باید آن‌ها را تعویض نمود.
  4. تست کنتاکت رزیستانس: براي انجام این تست ریکلوزرباید حتمادرحالت وصل باشد مقاومت الکتریکـی هرفـاز بـا تزریـق جریـان 100 آمپر و اندازه گیری ولتاژ ایجاد شده. در دو سر کنتاکت بدست می‌آید. توجه داشته باشید که اندازه گیری‌هـاي بدسـت آمـده نبایـد بیشتر از 25% با مقادیر توصیه شده توسط کارخانه مغایرت داشته باشد.
  5. تست عایقی با ولتاژ بالا: این تست بر اساس استاندارد 1981 انجام شده است. در صورتی که ریکلوزر قطع است یک ولتاژ قابل تحمل ریکلوزر را به هر دو فـاز اعمال می‌کنند و در صورتی که ریکلوزر وصل است بین هر فاز و زمین ولتاژ قابل حملی اعمال کنید ولتاژ توصیه شده 75% ولتاژ تست کارخانـه‌ای است.
  6. تست عملکرد: در این تست یک کابل مخصوص ارتباطی بین تابلوی کنترل و تانک اصلی وصل کنید و با استفاده از کلیدهای مخصوص آن را قطع و وصل نمایید.

نحوه نصب اتوریکلوزر

نحوه نصب اتوریکلوزر

» نصب

در ابتدا لازم است که بوشینگ‌ها را تمیز کنید. پس از آن پایه نگهدارنده را روی تانک اصلی قرار دهید و پایه‌های فلزی که به صورت دایره ای شکل هستند را روی تیر نصب کنید. قبل از این که ریکلوزر را بالا ببرید مطمئن شوید که پایه نگهدارنده تانک محکم است.

فراموش نکنید که زمانی اهرم دستی روی تانک 45 درجه چرخانده شود ریکلوزر قطع خواهد شد. و برای عملکرد معمولی آن را به حالت افقی برگردانید. در هنگام نصب ریکلوزر دقت کنید که بوشینگ‌ها  در سمت منبع نصب شده باشند. تا زمانی که پارامترها اندازه گیری شوند به درستی نشان داده شوند. و در نهایت نکته‌ای که وجود دارد این است که دستگاه باید روی شاسی گالوانیزه که همراه دستگاه توسط سازنده ارسال می شود، نصب شود و به هیچ عنوان نباید آن را روی شاسی‌های دیگر نصب کنید.     

» تابلو کنترل

عمل بلند کردن و بالا بردن تابلوی کنترل بایستی به وسیله پایه‌های مخصوص کـه روي تـابلو نصـب هستند بر اساسا دستورات ذکر شده برای تانک اصلی انجام شود. اساسا پس از نصب کردن تانک اصلی و تابلوی کنترل در صدد اتصال کابل ارتبـاطی بـین آن‌ها درآیید. طول استاندارد برای کابل مورد نظر 6 متر است.

» زمین کردن

گاهی اوقات به منظور جلوگیری از وجود اختلاف پتانسیل بین برقگیرها و تابلوی کنترل لازم است. که کابل زمین آن‌ها مشترک باشد و سپس سیم زمین را از کابل کنترل بین تابلو کنترل و تانک تا جایی که امکان دارد دور و فاصله دار باشد. توجه کنید که سطح مقطع سیم زمین باید حداقل 50 میلی‌متر مربع باشد و حداکثر مقاومتی که برای زمین وجود داشته باشد 2 اهم باشد.


با ورود به دسته‌بندی اتوریکلوزر از محصولات مرتبط بهره‌مند شوید.


فروشگاه اینترنتی نیرو ترانس ارائه دهنده محصولات با کیفیت می‌باشد.


» اتصالات قسمت‌های فشار قوی

قبل از نصب تمام اتصالات و و ترمینال‌های موجود باید تمیز شوند تا از کمترین مقاومت الکتریکی برخوردار باشند.

بوشینگ چینی: سیم‌های اتصال باید درسوراخ کلمپ‌ها سر بوشینگ‌ها قرارگیرند وپیچ کلمپ‌ها با تورك متـر کاملا محکم شوند.

بوشینگ پلیمری: دراین نوع بوشینگ کلمپ‌ها سر آن ازجنس برنز و ضدخوردگی هستند سیم‌هاي اتصال را به صورت مستقیم در مرکز کلمپ قرار دهید وچهار پیچ آن را با تورك متر محکم کنید.

جهت ورودی و خروجی برق دستگاه باید رعایت گردد. لذا این مورد موجب اتصال کوتاه داخلی و یا تخریب دستگاه می‌شود.

‫0/5 ‫(0 نظر)
نحوه نصب اتوریکلوزر
فهرست مطالب
Scroll To Top